Opryszczka a wizyta u dentysty

opryszczka wargowa

Opryszczka powstaje na wskutek wirusa o dźwięcznej nazwie herpes simplex virus typu 1, w skrócie HSV typ 1. Według badań statystycznych aż 80% ludzi na świecie nosi go w sobie. Bardzo często nie zdajemy sobie jednak z tego sprawy. W szczególności jeżeli chodzi o pierwszy kontakt z wirusem HSV typ 1, który zwykle ma miejsce jeszcze w dzieciństwie.

Objawy opryszczki wargowej

Przed pojawieniem się opryszczki wargowej możemy odczuwać szereg nieprzyjemnych objawów. Znajdują się wśród nich:

• ból skóry, w tej części twarzy gdzie ma pojawić się opryszczka,
• swędzenie,
• pobolewanie,
• tkliwość, mówiąca że w tym miejscu „dzieje się coś niedobrego”.

Opryszczka atakuje głównie skórę oraz błony śluzowe w okolicy dziurek nosa oraz ust.
Co ważne wirusem opryszczki zarażamy na każdym etapie infekcji. Oznacza to, że w trakcie posiadania opryszczki powinniśmy używać osobnych sztućców, ręczników czy naczyń.

Czy można zarazić się opryszczką?

Wirus opryszczki przenosi się drogą kropelkową, nawet wtedy gdy osoba nie ma widocznej na ustach aktywnej opryszczki. Dlatego też bardzo łatwo można się nią zarazić. Często wystarczy przebywanie w jednym pomieszczeni czy picie z jednej butelki.
Co ważne opryszczka lubi powracać, jednak u każdego będzie występować z mniejsza lub większą częstotliwością. Opryszczka może pojawić się raz i już nie wrócić jednak w większości przypadków nawraca i może występować co kilka lat, miesięcy a nawet tygodni.

Sposoby leczenia opryszczki wargowej

Zakażenie opryszczką ustąpi samo bez względu na to czy zdecydujemy się na dodatkowe leczenie czy nie, jednak lepiej nie czekać na ozdrowienie i reagować już od pierwszych objawów infekcji. Dlaczego? Jeżeli zaczniemy zwalczać wirus opryszczki szybciej wpłynie to na długość trwania infekcji. Oznacza to że im szybciej wdrożymy leczenie tym szybciej pozbędziemy się niechcianego gościa z naszej twarzy.
W celu przyśpieszenia zakończenia infekcji wystarczy udać się do apteki w celu wybrania odpowiedniej maści czy leku na opryszczkę. Część medykamentów dostępna jest bez recepty, jeżeli jednak potrzebujemy czegoś o mocniejszym działaniu wówczas potrzebna będzie wizyta u lekarza.

Opryszczkę wargową można leczyć również w gabinecie dentystycznym przy pomocy specjalnego lasera. W naszym gabinecie wykonujemy takie zabiegi przy pomocy Lasera Fotona LightWalker’a. Dzięki jego możliwościom jesteśmy wstanie usnąć wykwit w ekspresowym tempie. Szczegóły dotyczące oferty i możliwości urządzenia są dokładnie opisane w zakładce „Laser w stomatologii”.

Opryszczka wargowa a wizyta u stomatologa

Wizyta u stomatologa w trakcie infekcji opryszczką wargową jest niewskazana. W przypadku zaplanowanego leczenia naszego uzębienia może one negatywnie wpłynąć na komfort zarówno pacjenta jak i lekarza. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest zmiana terminu wizyty. Odstępstwem od reguły jest wizyta, której celem jest wyleczenie powstałego wykwitu.