Implanty zębów – czy bolą?

implant zebowy

Implanty zębowe to świetny sposób na uzupełnienie stałych ubytków w naszym uzębieniu. Temat implantów stomatologicznych poruszaliśmy już w ogólnym artykule pt. „Implanty stomatologiczne – czym są, ile kosztują i czy każdy może je mieć” do przeczytania, którego zachęcamy.

Dzisiaj jednak pochylimy się nad tematem, który żywo interesuje osoby decydujące się na implanty zębowe, a mianowicie: czy implanty zębów bolą?

Czy implanty są bolesne?

Osoby, które zdecydowały  się na implanty zębowe zdecydowanie zaznaczają, że tak jak w przypadku innych zabiegów chirurgicznych tak i tutaj pojawia się dyskomfort. Warto jednak zaznaczyć, że samo odczuwanie bólu jest w dużej mierze uzależnione od samego pacjenta i jego progu bólu.

Ból podczas zabiegu wstawiania implantu

Wykonanie zabiegu często wymaga najpierw usunięcia starego uzębienia a tym samym nacięcia dziąsła. Dlatego też pierwsza faza zabiegu wymaga zastosowanie znieczulenia, które minimalizuje uczucie bólu.

Czy po wstawieniu implantu nadal możemy odczuwać ból?

Tak, jest to możliwe. Po wstawieniu implantu pacjent może odczuwać przez pewnien czas ból lub dyskomfort. Lekarz stomatolog w celu zniwelowania niedogodności może zalecić spożywanie leków przeciwbólowych dostępnych bez recepty. W przypadku jednak gdy ból się zaostrza należy bezwzględnie zwrócić się do dentysty.

Czy mogą wystąpić powikłania po zabiegu?

Każdy zabieg jest obarczony ewentualnymi powikłaniami. W przypadku wstawiania implantu może dojść do zaostrzenia bólu, który w efekcie może prowadzić do:

•     Zakażenia
  •     Uszkodzenia zębów
  •     Uszkodzenia nerwów
  •     Odrzucenia implantu
  •     Kłopotów z zatokami
  •     Alergii na stosowane materiały

Z reguły problemy te nie są zbyt poważne i można je wyeliminować podczas jednej wizyty. Pomimo to w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem.

Czy o implanty zębowe należy specjalnie dbać?

W celu zminimalizowania jakichkolwiek problemów zdrowotnych związanych z posiadaniem implantów a także maksymalnego wydłużenia ich żywotności, należ zadbać o poprawną higienę jamy ustnej. W tym wypadku dokładne i systematyczne czyszczenie zębów jest obligatoryjne. Ponadto warto rozważyć zmianę szczoteczki manualnej na elektryczną.