Ile kosztuje leczenie kanałowe pod mikroskopem?

endodoncja

Endodoncja to dziedzina stomatologii, która zajmuje się leczeniem kanałowym zębów. Jej nowoczesną metodą jest leczenie kanałowe pod mikroskopem, które często jest ratunkiem przed usunięciem zęba. Dzięki niej zapewniony jest krótszy czas leczenia (czasem wystarczy jedna wizyta) oraz dużo lepsza widoczność podczas pracy. Dodatkowo mikroskop umożliwia wgląd do kanałów korzeniowych, które są niewidoczne gołym okiem. Warto zdecydować się na taki zabieg, ponieważ gwarantuje on precyzyjne wyleczenie zęba w porównaniu z zabiegami wykonywanymi za pomocą „ gołego oka”. Mikroskop powiększa pole leczenia nawet 25 razy, czego oko człowieka nie jest w stanie wykonać. Zabieg ten jest komfortowy dla pacjenta, ale również dla lekarza ponieważ ma on „większe pole manewru”. Decydując się na tą metodę możemy oczekiwać szybkiego i skutecznego leczenia bez poważnych komplikacji.

Więcej zalet leczenia kanałowego pod mikroskopem opisywaliśmy już w artykule pt. „Leczenie Kanałowe Pod Mikroskopem – Dlaczego Warto Zdecydować Się Na Taki Zabieg?

Kiedy wykonuje się leczenie kanałowe pod mikroskopem ?

Leczenie kanałowe pod mikroskopem jest stosowane w szczególnych przypadkach. Do takich zaburzeń zalicza się zgorzel miazgi, który oznacza, iż pod wpływem bakterii wytwarza się martwica oraz stan zapalny.  Zaawansowane zmiany próchnicze czy zmiany okołowierzchołkowe też w wielu przypadkach wymagają  leczenia kanałowego pod mikroskopem. Ponad to leczenie pod mikroskopem umożliwia udrożnienie zakrzywionych, wąskich oraz trudnych w lokalizacji kanałów.

Ile kosztuje takie leczenie ?

Koszty leczenia zależne są od wielu czynników tj.:

– ilości wizyt potrzebnych do pełnego leczenia,

– metody wypełniania, która została zastosowana podczas zabiegu,

– liczby chorych korzeni,

– gabinetu, w którym wykonujemy zabieg,

– miasta, w którym dany zabieg jest przeprowadzany.

Zazwyczaj koszt leczenia kanałowego pod mikroskopem jednego kanału to ok. 400-800zł, natomiast powtórne takie leczenie jest nieco droższe i jego cena może sięgać nawet 1000 zł.

Jakie mogą być powikłania po takim zabiegu?

Głównym powikłaniem najczęściej jest złamanie narzędzia w trakcie leczenia, które zostaje w kanale oraz perforacja, czyli przebicie w trakcie leczenia dna komory lub kanału. Obecność mikroskopu zmniejsza jednak ryzyko takich powikłań, zdarzają się one częściej podczas kanałowego leczenia bez użycia mikroskopu.

W naszym gabinecie wszystkie zabiegi leczenia kanałowego są wykonywane przy użyciu mikroskopu firmy Leica, co gwarantuje dokładne i bezpieczne leczenie.