Domowe sposoby na ból zęba

ból zęba

Ból zęba, głowy czy jakiejkolwiek innej część naszego ciała ma to do siebie, że zawsze przychodzi „nie w porę”.  Ból zęba należy do tego rodzaju dolegliwości, że potrafi uprzykrzyć życie i wpłynąć na normalne funkcjonowanie. Dlatego też tak ważna jest profilaktyka i poprawna higienizacja jamy ustnej. Bo w końcu lepiej zapobiegać niż leczyć. Jak jednak radzić sobie z bólem, który „odwiedzi: nasz np. w środku nocy. Przedstawiamy sprawdzone domowe sposoby na radzenie sobie z bólem zębów.

4 domowe sposoby na ból zęba

1.      Zimne okłady

W przypadku gdy wraz z bólem zęba pojawia się obrzęk i stan zapalny warto zastosować zimne okłady. W tym celu należy w niewielki ręczniki zawinąć kilka kostek lodu i następnie przyłożyć go do zewnętrznej części policzka. Okład przytrzymujemy około 20 minut, po tym czasie powinniśmy poczuć ulgę.

Jeżeli jednak ból się nasila a okłady nie pomagają należy udać się do stomatologa.

2.      Olejek goździkowy

Olejek goździkowy zawiera eugenol, który jest naturalnym środkiem znieczulającym. Za jego pośrednictwem możemy w prosty i szybki sposób złagodzić ból. Wystarczy jedynie nasączyć wacik kilkoma kroplami olejku i następnie potrzeć objęte bólem okolice dziąseł oraz zęba.

Warto pamiętać o tym, że olejek goździkowy ma również nieprzyjemny smak, więc stosowanie tej metody może być nieco nieprzyjemne, ale skuteczne.

3.      Płukanki z roztworu soli

Jest to jedna z najstarszych metod radzenia sobie z bólem. W szklance letniej wody należy rozpuścić kilka łyżeczek soli. Następnie tak przyrządzonym roztworem należy przepłukać jamę ustną. Należy pamiętać o tym, że zarówno gorąca jak i zimna woda może nasilać ból dlatego bardzo istotne jest aby woda była ciepła.

Metoda ta przynosi tymczasową ulgę, dlatego sprawdzi się idealnie gdy nie możemy iść od razu na wizytę do stomatologa.

4.      Leki na ból zębów

Jeżeli ból nie ustępuje a najbliższy wolny termin do dentysty jest za kilka dni możesz wspomóc się lekami dostępnymi bez recepty. Należy je stosować zgodnie z instrukcją widniejącą na opakowaniu. Pamiętaj, że tego typu lekarstw nie wolno wkładać czy przykrywać w bolącym miejscu jest to niebezpieczne i grozi poparzeniem i podrażnieniem dziąseł.